Największa baza ośrodków rehabilitacyjnych i odnowy w Polsce
zaufało nam już 1 208 318 osób

O Swój kręgosłup dbaj całe życie.

Rehabilitacja
Zdrowie i Odnowa
2015.06.23

Wady kręgosłupa uznaję się za plagę XXI wieku. Dlatego warto w życiu codziennym zadbać o zachowanie dobrej kondycji fizycznej. Wszelkie ćwiczenia fizyczne poprawiają pracę serca, płuc, mięśni, wzmacniają kości, stawy, pobudzają krążenie krwi i działają korzystnie na system nerwowy i stan psychiczny. Uprawianie ćwiczeń fizycznych przynosi zarówno doraźne, jak i przyszłe korzyści : poprawia ogólną wydolność organizmu i pomaga w zwalczaniu chorób.

Jeżeli wykonujesz pracę nie wymagającą wysiłku fizycznego musisz koniecznie w wolnym czasie uprawiać jakiś sport. Pomimo, że ani lekarze ani naukowcy nie wiedzą w jaki sposób dałoby się opóźnić procesy starzenia oraz przedłużyć okres młodości, na pewno wiele można osiągnąć pozostając czynnym fizycznie przez całe życie.

Systematycznymi ćwiczeniami można opóźnić naturalne procesy degeneracyjne mięsni, ścięgien, kości i stawów. Utrzymać siłę mięśni, właściwą ruchomość stawów, zachować poczucie równowagi i odpowiednią koordynację ruchową. Ćwiczenia fizyczne są bardzo ważne ponieważ znoszą lub zmniejszają bóle kręgosłupa. Wyrabiają siłę mięśni kręgosłupa i mięśni brzucha, a więc podtrzymujące kręgosłup, mogą przeciwdziałać jego bólom.

Badania wykazały, że ludzie uprawiający ćwiczenia lepiej znoszą bóle kręgosłupa niż ci, którzy są mało aktywni ruchowo. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy udać się do lekarza, aby określił przyczynę bólu ponieważ w niektórych przypadkach pewne ćwiczenia mogą pogorszyć stan zdrowia. Bardzo ważna jest diagnoza naszego schorzenia, ponieważ często działając na ,, własną rękę” możemy dobrać nieodpowiednie ćwiczenia. 

 

Pływanie lub ćwiczenia w wodzie są doskonałą formą ćwiczeń dla każdego cierpiącego z powodu bólu kręgosłupa. Wzmacniają utrzymujące kręgosłup mięśnie brzucha i pleców. Jeśli bóle pleców występują krótkotrwale czyli do sześciu tygodni to są one najczęściej wynikiem czynników mechanicznych takich jak : nadwaga, nieprawidłowa postawa ciała czy długotrwała pozycja siedząca lub stojąca. Zapraszam do przeciwdziałania tym bólom i wykonywania ćwiczeń profilaktycznych, które możemy znaleźć na http://zdrowieiodnowa.pl/movies/exercises.html. Istnieje wiele przyborów, które możemy wykorzystać w czasie ćwiczeń. Należą do nich np.: mata do ćwiczeń, piłki, dyski stabilizujące lub balansujące, hantle czy kijki do ćwiczeń.

 

Natomiast jeśli ból jest przewlekły należy być pod stałą opieką lekarza, rehabilitanta bądź fizjoterapeuty, który kontroluje częstotliwość wizyt i charakter ćwiczeń. Jesli szukasz dobrego rehabilitanta to znajdziesz go tutaj http://zdrowieiodnowa.pl/

Jeśli w naszym układzie kostnym występują zmiany warto pomyśleć o wyjeździe na turnus rehabilitacyjny. Turnus rehabilitacyjny jest formą aktywnej rehabilitacji, połączoną z elementami wypoczynku, mającą na celu przede wszystkim ogólną poprawę sprawności, wyrobienie zaradności, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań.

 

Program turnusu powinien zawierać elementy rehabilitacji zgodnej z rodzajem schorzenia osoby niepełnosprawnej oraz obejmować zajęcia kulturalno-oświatowe, sportowo-rekreacyjne oraz inne wynikające ze specjalistycznego rodzaju turnusu, z uwzględnieniem zajęć indywidualnych i grupowych. Listę sanatoriów możemy znaleźć na http://zdrowieiodnowa.pl/rehabilitation-centers.html?category=7. Turnusy trwają zazwyczaj dwa tygodnie. Wiele z nich jest dofinansowywanych, ale jeśli nie uda się nam uzyskać dofinansowania warto zainwestować w taki pobyt, ponieważ nie ma lepszej inwestycji niż nasze zdrowie.

Często bywa tak, że z różnych przyczyn nie możemy sobie pozwolić na swobodne wyjście czy poprawne wykonywanie ćwiczeń w sposób samodzielny. Polecamy wtedy masaż, który jest również doskonałym środkiem zwalczającym bóle pleców. Masaż poprawia ukrwienie tkanek, usprawniając tym samym proces usuwania nagromadzonych produktów przemiany materii oraz procesy regeneracyjne. Wpływa na obniżenie napięcia mięśni oraz zmniejszenie odczuwania bólu. Istnieje możliwość wykonania takiego w domu. Szczegółowe informacje możecie znaleźć na http://zdrowieiodnowa.pl/rehabilitation-centers.html?category=9. Jeśli zaobserwujemy w naszym organizmie jakieś niepokojące objawy, bóle czy dyskomfort nie należy tego lekceważyć tylko udać się do specjalisty. Wiele odpowiedzi na niepokojące nas stany oraz szereg kontaktów najdziecie na http://zdrowieiodnowa.pl/.

DOTACJE NA INNOWACJE- INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ