Niezależnie od tego, jakie są Twoje pobudki związane ze zrzuceniem zbędnych kilogramów – wymodelowanie sylwetki do bikini czy kwestie zdrowotne – pływanie to aktywność, która Ci w tym pomoże! Jak jednak ćwiczyć, żeby schudnąć? Jaki styl pływacki najlepiej wspomaga odchudzanie? Czy technika ma znaczenie w redukcji boczków? Podpowiadamy!

Korzyści z pływania dla chcących schudnąć

O korzyściach pływania, wśród których wymienia się lepszą koordynację, większą wydolność fizyczną czy wzmocniony kręgosłup, słyszał już każdy. Jednak jakie są plusy tego sportu dla osób chcących schudnąć? Po pierwsze: odciążone stawy, nie narażone na nadwyrężenia tak, jak chociażby podczas treningów cardio czy biegania. Po drugie: woda charakteryzuje się dużą wypornością, dzięki czemu ciało staje się lekkie, co ułatwia wykonywanie ćwiczeń w basenie. Po trzecie: mięśnie pracują intensywniej niż na lądzie, ponieważ podczas treningu w wodzie zużywają większe nakłady energii. Po czwarte: pływanie przyśpiesza metabolizm.

basen

Jak pływać żeby schudnąć?

Przyjmuje się, że pływając przez 10 minut, można spalić około 100 kcal. Jak to osiągnąć? Z pewnością poprzez przeplatanie intensywnych ćwiczeń z lżejszymi, tzw. interwały, odpowiednią technikę pływacką czy pokonywanie większych dystansów. Utracie kilogramów sprzyja też pływanie w chłodniejszej wodzie. Do intensywnego spalania tkanki tłuszczowej najlepiej sprawdza się styl motylkowy i kraul. Pamiętaj, że ważna jest też różnorodność, która pobudza do pracy mięśnie różnych partii ciała. Jeśli chcesz zauważyć efekty, musisz położyć nacisk na regularność i odwiedzać basen minimum dwa razy w tygodniu.

Co zrobić w sytuacji, kiedy nie pływasz najlepiej? 

To, w jaki sposób pływasz, jest kluczowe nie tylko dla pozbywania się boczków, ale również dla Twojego zdrowia! Kiedy korzystasz z basenu sporadycznie i rekreacyjnie, zła technika nie zrobi Ci większej krzywdy. Jeśli jednak planujesz intensywne, regularne ćwiczenia, to sposób, w jaki poruszasz ciałem, odgrywa istotną rolę w procesie chudnięcia. Wszystkim, którzy mają problemy z kręgosłupem, poleca się bezpieczny styl grzbietowy. Niewielu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że popularna żabka nie jest wskazana dla osób z wadami odcinka lędźwiowego czy szyjnego. Jeśli masz wątpliwości w związku ze sposobem, w jaki pływasz – warto zapisać się na indywidualne zajęcia z trenerem lub grupowe. Druga opcja to idealne rozwiązanie dla tych, którzy mają kłopot z motywacją i przeszkadza im ćwiczenie w samotności. Aqua aerobik, aqua zumba, aquacycling to tylko kilka propozycji, które sprawią, że będziesz pozbywać się zbędnych kilogramów z uśmiechem na twarzy.

pływak

Dieta to podstawowy filar odchudzania

Każda aktywność fizyczna powinna być wspierana dobrą, zróżnicowaną dietą, bogatą w owoce i warzywa. Pływanie nie stanowi tutaj wyjątku, a wręcz należy do sportów potęgujących apetyt. Co zrobić, by nie osiągnąć odwrotnego efekty i zamiast schudnąć, nie przybrać na wadze? Poza regularnymi pięcioma posiłkami w ciągu dnia, pamiętaj o tym, by zabierać ze sobą na basen pożywne przekąski, tj. owoc czy jogurt naturalny, które zaspokoją nagły głód, a nie będą tylko pustymi kaloriami. Miej też pod ręką butelkę wody, bo nawadnianie organizmu w czasie odchudzania to podstawa. 

pływanie

Pływanie nie wymaga wielkich inwestycji w sprzęt, wystarczy mieć strój kąpielowy, okularki i czepek. Wszystkie potrzebne akcesoria, które pomogą Ci w walce ze zbędnymi kilogramami znajdziesz na stronie sklepiguana.pl.

Źródło zdjęć: shutterstock.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here